Sistem de management al sănătăţii şi securităţii ocupaţionale. Acest standard cu privire la Sănătatea şi Securitatea Ocupaţională (OHSAS-Occupational Health and Safety Assessment Series) prezintă cerinţele unui sistem de management care permite unei organizaţii să-şi controleze riscurile legate de sănătatea şi securitatea ocupaţională şi să-şi îmbunătăţească performanţa managerială.
OHSAS oferă asistenţă pentru o varietate de aspecte: minimalizarea riscului pentru angajaţi şi alte persoane, îmbunătăţirea unui sistem existent de management OHSAS, demonstrarea preocupării sau creşterea siguranţei.
Sistemul OHSAS este aplicabil oricărei organizaţii care doreşte:
Etapele implementarii unui sistem de management al sanatatii si securitatii in munca:
1. Planificarea
Trebuie realizata o examinare preliminara a sistemului privind:
2. Instruirea
Pregatirea atât a personalului cât si a managementului este un element esentila al reusitei unui sistem de acest tip.
3. Implementarea si managementul sistemului
Certificarea unui sistem de gestiune a sigurantei la locul de munca se realizeaza pe baza documentatiei urmatoare:
4. Controlul operativ si actiunile corective
Rezultatele unui sistem SSM trebuie sa fie masurate, monitoriate si evaluate prin urmatoarele metode:
Controlul managerial
Compania trebuie sa reexamineze periodic sistemul, facând posibila astfel implementarea unor actiuni de imbunatatire continua in conformitate cu cerintele legale.
Reexaminarea poate sa vizeze:
5. Asistenta la alegerea organismului de certificare si stabilirea costurilor prin contactarea organismului de cerificare, negocierea contractului si asistenta la auditul de certificare.
În România, ca de altfel în întreaga Uniune Europeană, există numeroase cerinţe legale referitoare la sănătatea şi securitatea ocupaţională care se aplică potenţialelor efecte vătămătoare legate de activităţile în muncă şi care pot fi extinse dincolo de locul de muncă, către toţi cei care pot fi afectaţi de activităţile desfăşurate. Este esenţial pentru o organizaţie să ţină seama de aceste cerinţe legale atunci când instituie, implementează şi menţine un sistem de management OH&S – şi în particular atunci când identifică pericole, evaluează riscuri şi stabileşte controale.
Acest standard, împreună cu OHSAS 18002 – Sisteme de management al sănătăţii şi securităţiiocupaţionale. Linii directoare pentru implementarea OHSAS 18001, au fost elaborate ca răspuns la cererea clienţilor cu privire la un standard recunoscut al sistemului de management al sănătăţii şi securităţii ocupaţionale, faţă de care pot să fie evaluate şi certificate sistemele lor de management. Acest standard stabileşte cerinţe pentru un sistem de management al sănătăţii şi securităţii ocupaţionale (OH&S) care ajută organizaţia să-şi ţină sub control propriile riscuri OH&S şi să-şi îmbunătăţească performanţele OH&S.
Standardul OHSAS este aplicabil oricărei organizaţii care doreşte:
office@senatorconsult.ro
comercial@senatorconsult.ro
calitate@senatorconsult.ro
Telefon:0341.408.076
Mobil:0726.272.414
Aleea Macilor, Nr. 8, Bl. B´1, Ap. 39
Constanta - Romania
vezi harta
despre noi ·
certificare energetica ·
consultanta ISO ·
contact
© Copyright 2011. SENATOR CONSULT S.R.L. Toate drepturile rezervate.